( Informatika ) Informatika o‘qitish metodikasi fanidan mustaqil ishlar
- Yozilgan yili: 2019 .
- Bo'limi: Mustaqil ish
- Elektron resurs QR code surati:
МУСТАҚИЛ ТАЪЛИМ МАВЗУЛАРИ
Информатика фанларинингтараққиёт тенденцияларива инновацияларимодулинитинловчиларгаўқитишбиланбиргауларнингмустақилизланишларини ташкил этиш ва материалларни мустақил ўзлаштирилишининазорат қилиш учун қуйидаги мавзуларда мустақил иш мавзулари берилади.
1.Бугунгикуннингетакчиолимлартомониданолибборилаётганилмий татқиқот ишлари ва уларнинг таҳлили.
А) Ўзбекистондаги олимлар ва уларнинг илмий татқиқот ишларинингтаҳлили
Б)МДҲдавлатларидагиолимларвауларнингилмийтатқиқотишларининг тахлили
В)Хорижийдавлатлардагиолимларвауларнингилмийтатқиқотишларининг тахлили
2.Информатикафанларидагиинновацияларваулардантаълимжараёнида фойдаланиш
А) Информатика соҳасидаги инновациялар
Б) Дастурлаш тиллари ва уларда қўлланилаётган инновациялар
В) web технологиялар ва уларда қўлланилаётган инновациялар
Мустақил таълим мавзуларини бажариш бўйича тавсиялар Илмий ва фундаментал фан соҳасида илмий изланишлар олиб бориш вафаннингметодолиясидабугунгикуннингетакчиолимлартомониданолибборилаётганилмийтатқиқотишларитаҳлилқилинадиваинформатикаваахбороттехнологияларидагиинновациялардантаълимжараёнида фойдаланиш бўйича мустақил равишда тавсиялар ишлаб чиқадилар.
VI. ГЛОССАРИЙ
Термин | Ўзбек тилидаги шарҳи | Инглиз тилидаги шарҳи |
World Wide Web | Бутунжаҳонбўйлаб жойлашгансерверлардаги ахборотниолишимконини берувчи Интернет хизмати | the system of connected documents on the Internet, which often contain colour pictures, video and sound, and can be searched for information about a particular subject |
Ички гипермрожаат | Фаолвеббоғламасидаги хоҳлаганвеб-саҳифаёки файлгакўрсатувчи гипермурожаат(боғламаси ичидаги гипермурожаат) | aconnectionthatallowsyouto moveeasilybetweentwo computerdocumentsortwo pages on the Internet |
Ахборот | бошланғичтушунчабўлиб, дискретвааналогли турларига бўлинади | initialnotion,dividedinto analogy and discrete types |
Ахборот Технологиялари | ахборотнийиғиш,сақлаш, узатиш,ўзгартириш,қайта ишлашусулвавоситалари йиғиндисидан иборат | Practical part of scientific area of computersciencerepresenting setofmeans,ways,methodsof theautomatedtax,processing, storage,transfer,use, producirovaniyaofthe informationforreception certain(determined),obviously expected, results. |
Алгоритм | компьютердамасалаларни ҳалқилишдабажариладиган амалларнингмаълум структуравий кетма-кетлиги | aprocessorsetofrulestobe followed in calculations or other problem-solvingoperations, especially by a computer a basic algorithm for division |
Ахборот ресуриси | 1. Ахборот тизими таркибидаги электрон шаклдаги ахборот, маълумотлар банки, маълумотлар базаси. (қонун) 2. Алоҳида ҳужжатлар ва ҳужжатлар массивлари, ахборот тизимларидаги (кутубхона, архив, жамғарма ва маълумотлар банклари, бошқа ахборот тизимлари) ҳужжатлар ва ҳужжатлар массивлари. 3. Ахборот тизимларидаги (кутубхона, архив, жамғарма ва маълумотлар банклари ҳамда депозитарий, музей ва бошқалар) ҳужжатлар ва ҳужжатлар массивлари. 4. Маълумотлар ва билимлар базалари, ахборот тизимларидаги бошқа ахборот массивларини ўз ичига олувчи ташкиллаштирилган жами ҳужжатлаштирилган ахборот. | information resource 1. Information System data bank of information in electronic form in the database. (Law) 2. Separate documents and document areas of information systems (libraries, archives, foundations and other data banks Information Systems) documents and document areas. 3. Information Systems (library, archive, museum and depositary banks and savings, etc.) and documents areas. 4. Data and information databases, information systems and other information, which includes the communities of the total organized |
Дастур | буберилганкетмакетликда ифодаланганбирорбир алгоритмик тилда ёзилган masala yechishda algoritmning kompyutertushunadigan belgilar orqali ifodalanishi | Program-written in consecution form to given algorithm Program-provide(acomputer orothermachine)withcoded instructionsfortheautomatic performanceofataskitisa simplemattertoprogramthe computertorecognizesuch symbols |
Жараён | олдимизгақўйилган мақсадгаэришишучун бажариладиган ҳаракатларнингйиғиндиси тушунилади | In computing, a process is an of athatisbeingexecuted.It containstheprogramcodeand itscurrentactivity.Depending on the a process may be made up ofmultiplethatexecute instructions.A computer program isapassivecollectionof instructions;aprocessisthe actualexecutionofthose instructions.Severalprocesses may be associated with the same program;forexample,opening up several instances of the same programoftenmeansmorethan oneprocessisbeingexecuted.is amethodtoallowmultiple processes to share processors and othersystemresources.Each CPUexecutesasingletaskata time.However,multitasking allows each processor to between tasksthatarebeingexecuted withouthavingtowaitforeach tasktofinish. Dependingon the operatingsystem implementation,switchescould beperformedwhentasks performoperations, whenatask indicates that it can be switched, or |
Инновация | янгиланишни, ўзгаришни амалгажорийэтиш жараёнивафаолияти (инглизчаинновация– киритилганянгилик, ихтиро). | Innovationisthecreationof better or more effective products, processes,services, technologies, orideasthatareacceptedby markets,governments,and society.Innovationdiffersfrom inventioninthatinnovation refers to the use of a new idea or method, whereas invention refers moredirectlytothecreationof the idea or method itself. |
Информатика | инсониятфаолиятинингбир соҳасибўлиб,уахборотни ҳосилқилиш,сақлашва компьютерёрдамидауларни қайтаишлаш,шубиланбир қатордатадбиқмуҳити биланўзаробоғлиқбўлган жараёнларнинг алоқадорликлариниўзичига оладиганкўникмава воситалар тизимидир. | Informatiks.Computerscience. Itssubfieldscanbedividedinto practicaltechniquesforits implementationandapplication inandpurelytheoreticalareas. Some,suchas,whichstudies fundamentalpropertiesof,are highlyabstract,whileothers, suchas,emphasizereal-world applications. Still others focus on thechallengesinimplementing computations.Forexample, studies approaches to description of computations, while the study ofitselfinvestigatesvarious aspectsoftheuseofand,and focusesonthechallengesin makingcomputersand computations useful, usable. |
Электрон таълим Ресурси | фаннинг ўқув ҳажмими тўлиқ ёки қисман қамраган ва масофавий ўқитиш ҳамда мустақил оръганиш учун компьютер технологияларига асосланган, мустақил таълим олишга ҳамдафанга оид ўқув материаллар, илмий маълумотларнинг ҳар томонлама самарали ўзлаштиришга мўлжалланган ахборот манбаи. | e-learning information resource - science training the size of the full extends and the distance training and independent to learn for computer technology ba sed on indepen- dent, education from and science training materials science information every bilateral effective adopters designed. |
Ҳамкорликда Ўқитиш | Машғулотлар жараёнида талабалар билан ахборот, шахсий ва касбий тажрибаларни алмашиш асосидаги гуруҳий ўқитиш шакли | Information sharing, personal and professional experiences among the students in the process of group face-to-face classes |
VII. АДАБИЁТЛАР РЎЙХАТИ
Махсус адабиётлар:
1.DUET-Development of Uzbekistan English Teachers*-2-том. CD ваDVD материаллари, Тошкент.: 2008.
2.MichaelMcCarthy“Engl ish Vocabularyin use”.Cambridge UniversityPress , 1999,Presented byBritishCouncil.
3.RediscoveringBiologyOnlineTextbook.Unit2Proteinsand Proteomics. 1997-2006.
4.SystemsThinking:ManagingChaosandComplexity,Jamshid Gharajedaghi, Butterworth Heinemann, Oxford, 1999.
5.TwymanRM(2004).PrinciplesofProteomics(AdvancedText Series). Oxford, UK: BIOS Scientific Publishers. ISBN 1-85996-273-4.
6.W. Dubitzky,M. Granzow,D/ Berrar/Fundamentals of data mining in genomics and proteomics. New York, USA, 2007, ph -275.
7.GarryG.Azgaldov.Appliedqualimetry:itsoriginserrorsand misconceptions. Emerald Group Publishing Limited. 2011.
8.MichaelHenderson,GeoffRomeo.TeachingandDigital Technologies Cambridge University Press 2015
9.ChristianBorowski,MariusDehé,FelixHühnlein,IraDiethelm. KinderaufdemWegzurInformatik:WiefunktioniertdasInternet?InMichael Weigend,MarcoThomas,FrankOtte:InformatikmitKopf,HerzundHand. Münster (ZfL-Verlag) 2011. Ð. 244.
10.ElkeFrey,PeterHubwieser,FerdinandWinhard.Informatik Ausgabe für Bayern undNordrheinWestfalen: Informatik 1/Schülerbuch Klasse 6 und 7: Objekte, Strukturen, Algorithmen. Eine Einführung indie Grundlagen der Informatik. Klett 2004.
11.AndreasSchwill.FundamentaleIdeenderInformatik[Fundamental IdeasofComputerScience].ZentralblattfürDidaktikderMathematik1(1993) 2031.Onlineversion(English):http://juniorstudium.cs.unipotsdam.de/Forschung/Schriften/EATCS.pdf.
12.MoritzWeeger.SynopsezumInformatikunterrichtinDeutschland. Bachelorthesis2007.UniversityofDresdenURL:http://output.inf.tudresden.de/homepages/uploads/media/synopse_weeger.pdf
13.АриповМ.,МуҳаммадиевЖ.Информатика,информацион технологиялар. (Хуқуқшунослик мутахассисликлари учун дарслик ) Т. 2004 й
14.Бегимқулов У.Ш., Мамаражабов М.Э., Турсунов С .FLASHMX дастури ва ундан таълимда фойдаланиш имкониятлари Т. ТДПУ. 2006 й.
15.ҒуломовС.С.вабошқалар.Ахбороттизимларива технологиялари:Олийўқувюртиталабалариучундарслик/Академик С.С.Ғуломовнинг умумий таҳрири остида Т.: «Шарқ», 2000. 529 б.
16.Компьютерныесети.Учебныйкурс:Официальноепособие Microsoft для самостоятельной подготовки. Пер. С. Англ. -2 изд., М; «Русская редакция», 1999 – 568 б.
17.Нейпевода Н.Н. Стили и методы программирования. Лекции 2004 г. М.Ижевск: Институт компьютерных исследований. 2004 г. 328 с.
18.ЮлдашевУ.Ю.Информационныхтехнологии.Часть1-2. Т.ТДПУ.2007.
19.ИшмуҳамедовР.,АбдуқодировА.,ПардаевА.Таълимда инновацион технологиялар (таълим муассасалари педагог-ўқитувчилари учун амалий тавсиялар). – Т.: “Истеъдод” жамғармаси, 2008. – 180 б.
20.ИшмуҳамедовР.,АбдуқодировА.,ПардаевА.Тарбияда инновацион технологиялар (таълим муассасалари педагог-ўқитувчилари учун амалий тавсиялар). – Т.: “Истеъдод” жамғармаси, 2009. – 160 б.
21.M.Aripov,A.MadraximovInformatika,informasiontexnologiyalar Darslik, – T: TDYuI., 2004.
22.M.Mamarajabov,S.TursunovKompyutergrafikasivaWebdizayn Darslik. – T.: “Cho’lpon”, 2013.
23.U.Yuldashev,M.Mamarajabov,S.Tursunov.PedagogikWebdizayn. O’quv qo’llanma – T.: “Voris”, 2013.
24.M.Aripov,M.Fayziyeva,S.DottayevWebtexnologiyalarO’quv qo’llanma. – T.; “Faylasuflar jamiyati”, 2013.
25. M.T.Azimjanova,Muradova,M.PazilovaInformatikavaaxborot texnologiyalari O’quv qo’llanma. – T.: 2013
Интернет ресурслари:
1. Ўзбекистон Республикаси Президентининг Матбуот маркази сайти: www.press-service.uz
2. Ўзбекистон Республикаси Давлат Ҳукумат портали: www.gov.uz
3. Axborot-kommunikatsiyatexnologiyalariizohlilug'ati,2004,UNDP DDI: Programme www.lugat.uz, www.glossaiy.uz
4. Ўзбек интернет ресурсларининг каталоги: www.uz
5. Infocom.uz электрон журнали: www.infocom.uz
6. www.press-uz.info
7. www.ziyonet.uz
8. www.edu.uz
9. www.tdpu.uz
10. Тестипоинформатикеиинформационнымтехнологиям (http://altnet.ru/mcsmall/index.htm)
11. Методическиематериалы,тематическоепланирование, разработки уроков. Рекомендуем учителям. (http://oiwt.narod.ru/)
12. Методическиематериалыдляучителяинформатики (http://www.phis.org.ru/informatika/)
13.Методическая копилка учителя информатики (http://www.metodkopilka.ru/)
Ko'chirib olish mustail-talim-mavzulari.doc Hajmi: 66 Kb Ko'chirib olganlar: 118 Fayl nomi: mustail-talim-mavzulari.doc
Faylni online o'qish: mustail-talim-mavzulari.doc